Skip to content
Snel en professioneel Binnen 24 uur op contract Kundige HR-adviseurs Maatwerk oplossingen
Blog-beeld-DPR-DIRECT-Payrolling-en-Akyla

Rob Wennink vertelt: “Samen zorgen we voor maximale flexibiliteit”

Laatste update op 20 juli 2020 om 10:31 am
Leestijd: 2 minuten

Ondernemen makkelijk maken: dat is het doel van DIRECT Payrolling & Staffing, onderdeel van DIRECT Service Groep. Dat gebeurt door diensten te verzorgen waardoor ondernemers zich weer kunnen richten op hun core business – op datgene waarvoor zij ondernemer zijn geworden. Payrollen is één van die diensten. “En daarbij hebben wij als doel om de meest flexibele en klantgerichte payroller van Nederland te worden. Onze partner Akyla ondersteunt ons met de portal en app van e-UUR volledig in die ambitie.”

Flexibiliteit, transparantie en ontzorging

“e-UUR, dat wij sinds een aantal jaar inzetten, is namelijk maximaal flexibel”, vertelt algemeen directeur Rob Wennink. “Daardoor kunnen wij onder meer er razendsnel voor zorgen dat klanten en werknemers ingeschreven worden. Die snelheid is voor onze klanten van cruciaal belang, vroeger duurde het veel langer om nieuwe flexkrachten op contract te nemen. Nu met de nieuwe module gaat het een stuk sneller en toch met een persoonlijke touch. Daardoor hebben onze klanten altijd voldoende medewerkers aan het werk om hun bedrijfsprocessen door te laten gaan. Maar de portal zorgt er ook voor dat wij richting onze klanten maximaal transparant kunnen zijn. Klanten kunnen in de zeer gebruiksvriendelijke portal, maar ook in de app, namelijk 24/7 alle voor hen belangrijke informatie terugvinden. Van uren tot facturen, van margeafrekeningen tot salarisstroken. Bovendien kunnen wij dankzij de portal de hele keten ontzorgen – flexkrachten, inleners, bemiddelaars en onszelf.”

Mijn DIRECT Payrolling

Martin Schievink, Akyla

“Ook dat is ons doel als partner. Wij focussen ons met onze portal e-UUR heel bewust op de administratieve processen die onze klanten met hun inleners, werkgevers met personeel, en flexkrachten uitvoeren. Dát is waar wij echt goed in zijn”, vertelt Martin Schievink, algemeen directeur van Akyla. “Naast deze focus vinden wij het belangrijk om eenvoudig met andere software te kunnen koppelen. In dit geval met het backoffice-systeem van DIRECT Payrolling. Door dit soort koppelingen te realiseren, is  e-UUR voor onze klanten altijd de best passende en werkende oplossing, met een maximaal resultaat.”

e-UUR, véél meer dan alleen urenregistratie

Dat onderschrijft Wennink. Wennink: “Dankzij e-UUR hebben wij veel verschillende processen kunnen optimaliseren. Onze doelstelling is dan ook om de e-UUR portal als basis te gaan gebruiken. Dit levert ons maximale tevredenheid op, bij zowel klanten als bij medewerkers. Uiteraard hebben we de urenregistratie geoptimaliseerd, maar ook het proces van het inschrijven van nieuwe medewerkers is een goed voorbeeld. De nieuwe onboarding-module in e-UUR werd voor ons precies op het juiste moment gereleased. Dankzij de onboarding-module besparen we een half uur per inschrijving. Dat is al gauw 1,2 FTE per week! Dankzij dit soort branchespecifieke innovaties wisten wij al vrij snel dat Akyla voor ons de perfecte partner is. Nog een pluspunt: e-UUR is volledig opgeleverd in onze stijl en met onze branding, maar kan ook klantspecifiek worden aangepast. Zo zorgen wij voor een stukje persoonlijkheid, waardoor wij echt het verschil kunnen maken. En ondernemen makkelijk maken betekent voor ons ook dat een klant die met e-UUR werkt, ons niet nodig moet hebben bij het gebruik ervan. Dat raakt meteen een belangrijk speerpunt van Akyla: zelfredzaamheid. Zelf formulieren kunnen ontwikkelen, zelf de frontend kunnen inrichten… die zelfredzaamheid vind ik écht sterk. Ja, dankzij e-UUR (dat bij ons overigens de Mijn DIRECT Omgeving heet) kunnen wij ons exact profileren hoe wij willen: als dé flexibele en klantgerichte payroller.”

Back To Top